top of page

Про молитву: Помилуй і спаси нас



«Чернецтво Волині» продовжує переклад і публікацію книги «Архімандрит Софроній (Сахаров) - Про молитву. Про молитву Ісусову».

 

Христос явив нам в Собі Отця: «хто бачив Мене, той і Отця бачив» (Ін. 14, 9). Тепер ми знаємо Отця тою мірою, якою пізнали Сина: «Я і Отець — єдине» (Ін. 10, 30). Отже, Син являє Отця, і Отець свідчить про Сина; і ми молимося:


«Сину Божий, Єдинородний, помилуй і спаси нас і світ Твій».


«Усе Мені передано Отцем Моїм, і ніхто не знає Сина, тільки Отець; і Отця ніхто не знає, тільки Син, і той, кому Син схоче відкрити» (Мф. 11, 27). Сина ж ми знаємо настільки, наскільки перебуваємо в дусі Його заповідей. Без Нього ми безсилі піднятися до заповіданої нам висоти, адже в заповідях розкривається життя Самого Бога. Звідси крик наш до Нього:


«Господи, Ісусе Христе, Співбезпочатковий Отця Сину, помилуй мене; прийди і вселися в мене з Отцем і Духом Святим за обітницею Твоєю (Ін. 14, 23)... Господи, Ісусе, помилуй мене грішного».


У Старому Завіті Ім'я Отця було відомим, але споглядався Він у темряві незбагненності. Христос же явив нам Отця з граничною конкретністю в Собі; Він розкрив істинний обсяг усього, що було дано до Нього через Мойсея і пророків. «Я в Отці і Отець у Мені» (Ін. 14, 11): «Я і Отець - єдине» (Ін. 10, 30). «І Я відкрив їм ім’я Твоє і відкрию (до повноти), щоб любов, якою Ти полюбив Мене, в них була, і Я в них» (Ін. 17, 26). Пізнання Імені Отця є пізнанням і Його, Отчої, до нас любові. Прикликаючи Ім'я Ісуса, вводимося в сферу Божественного Життя; і Отець, і Син, і Дух Святий дані нам в Імені Ісуса:


«Господи, Ісусе Христе, Сину Божий, помилуй нас і світ Твій».

ШАПКА1.jpg
bottom of page