top of page

Про молитву: Логос обернувся до сотворених



«Чернецтво Волині» продовжує переклад і публікацію книги «Архімандрит Софроній (Сахаров) - Про молитву. Про молитву Ісусову».

 

Ім'я «АЗ ЄСМЬ» (Я Є СУЩИЙ) в силу єдиності Бога застосовується і до всієї Трійці, і до кожної Іпостасі окремо. Як і багато інших Імен, і це може й має розумітися як загальне Ім'я, і ​​як власне Ім'я кожної Особи. Подібно до того, як Ім'я «Господь» належить усім трьом Особам і одночасно служить як власне Ім'я кожного з трьох Осіб. Те ж можна сказати і про Ім'я ІСУС - тобто Бог Спаситель. Але в практиці молитви ми вживаємо Ім'я ІСУС виключно як власне Ім'я Христа, Другої Особи Святої Трійці.


У давнину пізнання про Божество давалося людському духу через Імена, які відкривали, перш за все, властивості Божі, атрибути: могутність, всеприсутність, всезнання, промисел, славу й подібне. Мойсеєві ж ім'я Ягве було дане як власне Ім'я. Через втілення Логосу Отця ми дотикаємося до Бога в такій формі, в такій повноті, що не чекаємо вже подальшого сповнення, але потребуємо тільки подвигу життя за заповідями, щоб прийняти дар у його справжніх вимірах: Він жив з нами, в умовах нашого падіння; Він говорив нам нашою мовою; Він зійшов до нас у такій мірі, що ми Його торкалися; Він у видимому вигляді явив нам Невидимого Отця довершено; Він відкрив нам все, що стосується відносин між Богом і людиною. Принесене Ним спасіння має винятково конкретний характер. Свою проповідь Він почав із заклику: «Покайтеся, наблизилося бо Царство небесне» (Мф. 4, 17). У цій проповіді ми вбачаємо продовження Його розмови з Адамом в раю (Бут. 3 і далі).


Велике Ім'я Я Є СУЩИЙ; велике Ім'я Святої Трійці; так само велике Ім'я Ісус. Про Його Ім'я можна сказати багато: воно невичерпне в своїй суті; воно належить Тому, Кому все суще зобов'язане своїм буттям: «Все через Нього сталось, і без Нього ніщо не сталося, що сталося. У Ньому було життя, і життя було світлом людям» (Ін. 1: 3-4). Він - «споконвіку»; тобто Він є принципом усієї світобудови. У внутрішньотроїчному житті Він обернений до Отця; в акті ж творіння той же Логос обернувся до сотворених за образом Його.

ШАПКА1.jpg
bottom of page